7 + 1 D-vitamin Tipp

1.)  A verhetetlen páros: D-vitamin és kalcium

Azt talán mindenki tudja, hogy csontjaink fő építőeleme a kalcium, ezért szükséges annak pótlása. Azonban az már kevéssé köztudott, hogy a kalcium megfelelő mennyiségű D-vitamin nélkül nem képes beépülni csontjainkba.

Ezért mit sem ér, ha nagy mennyiségű kalciumot szedünk D-vitamin pótlása nélkül. Klinikai kutatások is bizonyítják, hogy sokkal jobb azoknak a csontsűrűségi eredménye, akik D-vitamin bevitellel együttesen alkalmaztak kalciumot, mint azoknak, akik csupán kalciumot szedtek.

Tehát a D-vitamin jelentősen hozzájárul a csontritkulás megelőzéséhez is, és idősebb korban nagymértékben csökkenti a csípőtáji törések kialakulásának kockázatát.

2.) A K-vitamin a D-vitamin jó barátjad-vitamin-07

A D-vitamin K-vitamin nélkül nem érheti el áldásos hatásait. Ráadásul a legújabb kutatások szerint a D-vitaminhoz hasonlóan a K-vitaminnak is igen erős szerepe lehet a különféle daganatos megbetegedések kialakulásának megelőzésében.

Az egészséges csontozat fenntartásához elengedhetetlen, hogy az elöregedett csont le tudjon bomolni, amihez az osteoclast elnevezésű sejtek nyújtanak segítséget. A K-vitamin okvetlenül szükséges az osteocalcin kalciumkötő képességéhez, az osteocalcin szintéziséhez pedig D-vitamin kell.

Ráadásul a D-vitamin tartós szedése esetén a K2-vitamin megvédi a lágy szerveket a meszesedéstől. 

3.) D-vitamin és D-vitamin között is van különbség

Az már tudományosan bizonyított tény, hogy tulajdonképpen szinte mindenkinek szüksége van manapság a D-vitamin pótlására. Azonban korántsem mindegy, hogy hogyan, milyen forrásból fedezzük szervezetünk igen nagy D-vitamin-szükségletét.

Sajnos táplálékainkban alig van D-vitamin, így étkezések által nagyon nehéz lenne pótolnunk a kívánt napi mennyiséget. Ezért okvetlenül szükséges valamilyen táplálékkiegészítő útján fedeznünk D-vitamin-szükségletünket.

Viszont egyáltalán nem mindegy, hogy milyen összetételű, milyen eljárási móddal készített étrend-kiegészítőt választunk. Ugyanis a legtöbb D-vitaminos termék rendkívül gyenge felszívódási képességekkel rendelkezik, ezért a hasznosulásuk is elenyésző.

Ezzel szemben a Biocom táplálékkiegészítői növényi-sejt alapúak, melynek köszönhetően sokkal hatékonyabbak, biztonságosabbak, és rendkívüli mértékben túlszárnyalják az átlagos, olcsóbb árfekvésű étrend-kiegészítők felszívódási, megtartási és hasznosulási képességeit. Emiatt pedig még azok számára is tolerálhatóak, akik nem bírják a hagyományos vitaminkészítményeket megemészteni.

A Biocom D-vitamin-készítményeinek 97%-os felszívódási képességei vannak, szemben az általános étrend-kiegészítőkkel, melyek körülbelül 25%-os felszívódással rendelkeznek csupán.

Ráadásul semmiféle stabilizátort, emulgeátorszereket sem tartalmaznak, hiszen teljes mértékben organikus kötésű vitaminkészítményekről van szó, s éppen ezért szervezetünk éppúgy fogadja be és dolgozza fel őket, mint bármely természetes táplálékot.

Mindezeknek köszönhetően bioenergetikailag teljesen összhangban vannak a szervezettel, ami szintén hozzájárul maximális felszívódási és hasznosulási tulajdonságaikhoz.

4.) A D-vitamin sokkal több, mint egy egyszerű vitamin

A D-vitamin valójában nem is egy, hanem 3 vitamint jelöl, konkrétan a D1-, D2-és D3-vitamint. Ezek közül a D3-vitamin a legjobban hasznosítható számunkra. 

A D-vitamin valójában nem is vitamin, hanem a szteroid hormonok csoportjába tartozó aktív vitamin és hormon, jobban mondva hormonszerű előanyag, ami a D-hormon termelődését támogatja. 

A D-vitamin képességeit roppant mód alábecsülték igen sokáig, de szerencsére mára már számtalan klinikai vizsgálat bizonyítja, hogy mennyire létfontosságú szervezetünk számára.

A D-vitamin, vagy más néven kalciferol részt vesz szinte valamennyi alapvető életfunkcióban, s különösen nélkülözhetetlen immunrendszerünk megfelelő működéséhez, mivel aktiválja a szerzett és veleszületett immunitásban a sejtek funkcióját. Ennél a hatásánál fogva képes csökkenteni az oxidatív stresszt és a szervezetben zajló gyulladásos folyamatokat.

S mindezeken felül még számtalan védő hatást gyakorol szervezetünkre, így többek között óv az 1-es típusú cukorbetegségtől, a csontritkulás kialakulásától és a csípőtáji törésektől, a kardiovaszkuláris megbetegedések kialakulásától, valamint rendkívül erőteljes daganatellenes hatással is rendelkezik. 

Mindezen kivételes képességeinek is betudható, hogy a Magyar Osteoporosis és Osteoarthrológiai Társaság szerint ha a lakosság elegendő D-vitamint fogyasztana nap mint nap, akkor a népesség halandósága nagyságrendileg 7-10 százalékkal csökkenne, minek következtében az átlagéletkor 2-3 évvel is meghosszabbodhatna. 

5.) A napsugárzás nem elég

Bár szervezetünk képes előáll5ítani a D-vitamint  a nap UVB sugárzásának hatására, azonban ezzel aligha juthatunk megfelelő mennyiségű D-vitaminhoz.

Még ha süt is a nap, akkor is igen keveset töltünk napközben a szabadban, hiszen iskolában vagyunk, dolgozunk, így pedig alig-alig érhet minket napsugárzás. Ráadásul manapság mindenhol arra figyelmeztetnek, hogy a kora délutáni óráktól estig ne is nagyon tartózkodjunk a tűző napon, mert ezzel jelentősen fokozhatjuk a bőrrák kialakulásának kockázatát. Ezért a legtöbben, még ha napon is vannak, akkor is vastag rétegű fényvédő krémeket kennek magukra, ami azonban a D-vitamin termelődését is akadályozza.

Másik probléma hazánkban, hogy ősztől tavaszig igen sokszor akár hetekig sem bukkan elő a nap a vastag felhőzet mögül, így esélyünk sincs arra, hogy szervezetünk a napsugarak hatására D-vitamint termeljen. Nem is csoda hát, hogy hazánkban a lakosság körülbelül 90 százaléka szenved D-vitamin-hiánytól.

6.) Mennyi is az annyi?

Még manapság is komoly viták tárgya szakmai körökben, hogy mekkora mennyiségű D-vitaminra van szükségünk naponta, és mennyi lehet a maximálisan bevitt mennyiség, aminek még biztosan nincsenek ártalmas hatásai.

Végül néhány éve született meg a magyar orvostársadalom összefogásának hála a ma elfogadott szakmai ajánlás, mely szerint naponta 1500-2000 Nemzetközi Egység D-vitamin bevitele javasolható egy egészséges felnőtt ember számára.

A napi maximális értéket pedig 4000 NE mennyiségében határozták meg, így ekkora adag mellett biztosan semmilyen káros hatás nem léphet fel a D-vitamin pótlásának következtében.

7.) Nélkülözhetetlen a mamának és a babának is

A D-vitamin minden ember számára létfontosságú, így természetesen a terhes kismamáknak és születendő magzatának is elengedhetetlen ahhoz, hogy egészségüket fenntartsák.

Ha a várandós anyuka nem jut elegendő mennyiségű D-vitaminhoz, akkor jóval nagyobb eséllyel alakul ki nála terhességi magas vérnyomás vagy cukorbetegség. 

A fejlődő magzat pedig akár kisebb súllyal születhet meg D-vitamin-hiányos állapot esetén. A D-vitamin elengedhetetlenül fontos a csontvázrendszer egészséges fejlődéséhez, ezért D-vitamin hiányában koponyadeformitás és alacsony kalciumszint alakulhat ki a magzatnál.

Mindemellett pedig zavart szenvedhet az immunrendszer és az idegrendszer fejlődése is. 

Azonban a szülést követően sem szabad megfeledkezni a D-vitamin tudatos beviteléről, hiszen a szoptatás időszakában legalább ugyanolyan fontos szerepet játszik az édesanya és az újszülött egészségének megőrzésében.

A csecsemő egyedül az anyatejen keresztül juthat elegendő mennyiségű D-vitaminhoz, ezért is kell a kismamának fokozottan ügyelnie a kívánt mennyiségű D-vitamin pótlására. Ezzel hozzájárul gyermeke fogainak és csontjainak egészséges fejlődéséhez, de az immunrendszere megfelelő működését is nagymértékben támogatja. 

+1) Mindenkinek más mennyiségre van szükséged-vitamin-04

Az biztos, hogy szinte mindannyiunknak szükséges a D-vitamin pótlása, azonban a fogyasztandó mennyiség már sokkal kevésbé egyértelműen meghatározható. Ez leginkább azért van így, mert a D-vitamin szükséges napi mennyisége igen sok tényezőtől függ.

Okvetlenül jóval több D-vitamin bevitele szükséges a terhesség alatt és a szoptatás időszakában is, mivel ilyenkor a várandós kismama vérében található D-vitamin az egyedüli vitaminforrása a fejlődő magzatnak is.

Kisgyermekek számára is biztosítani kell a D-vitamin többlet pótlását, hiszen számukra kiemelten fontos a D-vitamin, mivel csontrendszerük folyamatos fejlődés és erősödés alatt áll, s ha nem kapják meg a kellő mennyiségű D-vitamint, akkor komoly zavarok, lemaradások keletkezhetnek csontozatukban és így mozgásfejlődésükben is.

Emelkedett D-vitamin-mennyiségre van szükségünk bármilyen egészségügyi probléma esetén, mivel a D-vitamin alapvető szerepet játszik immunrendszerünk megfelelő működésében, ami bármely betegség esetén rendkívül fontos a mielőbbi gyógyulás érdekében.

Továbbá a D-vitamin ajánlott napi mennyisége függ az egyén életkorától is, hiszen ahogy gyermekkorban, úgy idősebb emberek esetén is fokozott D-vitamin bevitelre van szükség a betegségek megelőzése céljából.

Az étkezési szokások is kiemelten fontosak, hiszen nem mindegy, hogy mennyi D-vitamint viszünk be táplálkozásunk által. Alapvetően nem túl sok élelmünk tartalmaz D-vitamint, s ezekben se nagy mennyiségben fordul elő. 

Rendkívül fontos azt is figyelembe vennünk, hogy milyen éghajlaton élünk, pontosabban, hogy mennyi napsugárzás éri a csupasz bőrünket. Ha ez kevés, vagy egyáltalán nincs is, akkor okvetlenül lényeges, hogy nagyobb mennyiségű D-vitamint vigyünk be szervezetünkbe, hiszen az nem képes előállítani a hiányzó napsugárzás miatt.

A hazai orvostársadalom napi 1500-2000 NE mennyiségben határozta meg a D-vitamin-szükségletet egy egészséges felnőtt ember számára. Ehhez képest lehet fokozni a napi mennyiséget az említett állapotok esetén, mivel a maximálisan bevihető mennyiséget 4000 NE-ben állapították meg a magyar szakemberek. Így ekkora mennyiségű napi bevitelnél még semmilyen egészségügyi problémát nem okozhat a D-vitamin pótlása.